måndag 5 december 2011

Billdal Horse Show 1-4 dec

Okej, ett riktigt långt inlägg kommer här ;)

På Torsdagen stod jag på parkeringen och hälsade alla välkomna och visade vart deras hästar skulle stå. Det var kul och mysigt, men synd att det regnade så mycket.

  Sedan på lördag morgon jobbade jag i lektionsstallarna och tog även hand om Seaside som fick stå bland alla vältrimmade tävlingshästar. Ryttarna såg väldigt förvirrade när de läste på skylten "Seaside, sto född 1991, ryttare Klara Nilsson) xD De frågade vilken klass hon skulle starta ;) Alla i tävlingsstallet där Seaside stog var jättetrevliga och flyttade på sina hästar och släppte fram och pratade med mig (Kaspar Hållsten tex var jättesnäll), å vad glad jag blev! På eftermiddagen blev jag förste kaffepåfyllare och sprang omkring med kaffe till VIP läktaren, innan det var dags att sadla hästar till showklassen där jag fick ta hand om Molly åt Carina och Birgitta Wallenstam. Fick en Kingslandmössa som tack för hjälpen - inget jag säger nej till!



På söndagen red jag först ut med goaste Linnea som red goaste Glenn, och jag själv fick ta goaste Seaside! Glenn var lite tittig men han skrittade med Seaside och det var en väldigt mysig tur! Tillbaka på tävlingsplatsen skulle jag stått på banan, men blev flyttad till icke behövd reserv, så jag fortsatte att springa med kaffe och kakor ;) Mina händer luktar fortfarande trots att jag har tvättat händerna typ 100 ggr ;)

Finaste Seaside <3


Helt klart en lyckad tävling från våran klubbs sida, och det var så kul att vi var så många ideellt arbetande funktionärer - tack alla! Bilder från helgen finns här om ni vill se mer ;)

Kramar från Stalltokan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar