torsdag 8 december 2011

Snel Hest

Fick sluta tidigare idag för att två killar i min klass lyckades kortsluta elkablarna i klassrummet så att hela våningen släcktes - lyckat ...

Hade Kasper idag på lektionen :) Ville verkligen ha en revansch från när jag red honom med ledaraspiranterna . Han biter sig gärna fast i bettet och hänger sig på en sida och istället för att hålla emot med tyglarna som jag gjorde innan, släppte jag på tygeln så att den glappade varje gång han gjorde det, och då blev han förvirrad och slutade ;) Vi jobbade med skänkelvikningar, bakdelsvändningar och övergångar. Han blev rätt säker och  jättefin när han visste vad vi skulle göra, men han blev fortfarande lika förvånad varje gång när vi skulle fatta galopp på öppna delen av volten trots att vi gjort det typ 10 ggr - söt <3
Mot slutet blev han superfin och stadig (kändes som värsta dressyrekipaget) , och bakdelsvändningarna gick som en dans :D Jag är supernöjd!


Innan lektionen var jag med My i caféet och då ropade Carina på mig och jag blev typ jätterädd att jag gjort något dumt, men jag fick en Billdal Horse Show Funktionärsjacka från Kingsland för att hon tyckte att jag hjälpt till så bra, man tackar! :D

Nu ska jag skriva klart min svenskauppgift och sedan gå och lägga mig ;)



Kramar från Stalltokan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar