fredag 27 januari 2012

(Går-) Dagens Ridpass!

Eftersom att denna inlägg inte kom upp, kommer det nu :

Hoppträning med Bollen alltså! Fokus på smidighet och att kunna reglera hästen som man ville. Bollen var på tårna, men var ändå hyfsat enkel att reglera, och jag tycker att vi fick en riktigt bra känsla. Som ni ser på bilden så var det väldigt kort anridning/landning till första/sista hindret, så det gällde verkligen att räta upp sig och hålla galoppen igenom svängen. Han vill ochså gärna krypa nära hindren, men jag kunde stötta honom och få honom att gå av någolunda normalt ;)
   Jag tyckte det gick bra och Jenny sa att hon inte visste vad hon gjorde där egentligen -  jag blev jätteglad! Det känns som att jag och Bollen har kommit närmare varandra och vi vet hur vi ska göra för att det ska gå så bra som möjligt (jag menar inte att vi är perfekta, men det är verkligen skillnad)! Jag är sjukt glad och jag ser verkligen fram emot hoppträningen nästa vecka! Oj vad mycket text, aja ;)


Min finaste <3


Kramar från en jätteglad Stalltoka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar