torsdag 19 januari 2012

Gårdagens ridpass

Gick jättebra tycker jag. Det var dock lite svårt att få honom att inte "älga" iväg när jag jobbade honom i formen. I början för att mjuka upp honom arbetade vi på volterna och ökade/minskade voltens storlek genom att flytta honom för inner/ytterskänkeln, och det var nog väldigt bra för honom ;) Han lyssnade bra iaf.
  Sedan kom vi in på själva huvudövningen där vi skulle lägga en tiometersvolt i hörnen och sedan rida långsidorna med ställd nacke men kroppen rak framåt . Det gick riktigt bra tycker nog både han och jag :) Är på det stora hela mycket nöjd med honom <3  Pysslade om honom ett bra tag innan jag fick åka med Linnea hem :)


Bilden kunde inte laddas upp, så jag hoppas att ni förstod min övningsbeskrivning


Kramar från Stalltokan!

1 kommentar: