onsdag 4 januari 2012

Plombera!

Har jobbat på Billdal igår och idag, och det har varit jättekul! Igår var det sitsträning med allmänt pigga hästar och idag var det markarbete med Esther. Kändes inte särskilt bra, blev lite konstigt ibland då jag råkade hamna fram på halsen på henne, men stundtals funkade det ;) Skrittade även lite barbacka på SeaSide innan jag och Rebecka trotsade stormen och tog oss upp till Arrow. Där värmde vi oss i sadelkammaren och tittade på Zingo ;)
Hittade även denna videon, skitkul enligt mig (som somsagt har en ganska knepig humor), men jag tycker ni ska titta! ;)



Just det, på tal om den skumma inläggstiteln. Jag, Linnea, Rebecka och Ebba stog och mockade (och av någon konstig anledning tänkte jag på ordet plommon . . . xD ) så dök helt plötsligt ett ord upp i huvudet på mig - "Plombera"!
Hade ingen aning om vad det betydde och hade lika liten aning om hur jag kom på det, sp Linnea fick förklara det för mig. Har dock glömt vad det betydde, men det hade något med låsta lagårdar att göra . . . (A)


Kramar från Stalltokan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar