måndag 2 april 2012

Fail, hehehe

Okej, failad dag ;)

   Börjar med att jag har glömt min hjälm hemma, springer hem och hämtar den och springer till bussen. När jag springer över vägen för att hinna med den (springer mot rött - ajabaja!) så tappar jag min vaselinburk som jag räddar (av ren reflex) innan jag kliver på. Hehe.

Ska sedan skritta ut med Karin på Arrow och Linnea på Culan. Börjar bra med att jag knappt får Nalle att lämna gårdsplanen i skritt, han hoppar omkring som en idiot... Träffar Linnea och Karin och skrittar mot sommarhagarna där Nalle får för sig att grinden är läskig, så Culan blev draghjälp. När vi väl har passerat grinden vill Nalle busa, så han bockar i sidled ut på fältet och skrämmer Arrow medans Linnea sitter och gapskrattar på Culan som är helt lugn.

   Väl vid stall Selin släpper vi av Linnea och Culan, Karin följer mig till Billdal för mitt eget bästa :P Nalle vägrar totalt att gå framåt på vägen och "när jag bankar med hälarna så går han baklänges", och gör massa fina spår i gruset på gårdsplanen. Karin och Arrow ska dra oss vidare, men Arrow vill inte heller. I x antal minuter står jag och Karin och försöker få våra hästar att gå, återigen under gapskratt från Linneas sida xD Vi kommer iväg men möter en bil med transport, Arrow vägrar att passera, så Karin hoppar av och leder förbi honom. Väl på Billdal sadlar jag av Nalle och följer sedan Karin tillbaka till stallet innan vi tar bussen hem.

Och det mest failade är att jag inte har gett tillbaka Jennys nycklar till henne efter hästkunskapen.... Ooops! Hon får dem på onsdag, men shit vad pinsamt det är ;)


Kramar från en failad Stalltoka!

1 kommentar: