tisdag 9 augusti 2011

Biljettkontrollantsskräck.se

När vi klev på bussen idag på vägen hem "blippade" kortvisaren för att jag hade för lite pengar på kortet. Funderade på att planka, men skickade ändå iväg ett sms och fortsätter med namnleken Karin, Becka och jag börjat på på busshållplatsen. På Skintebo klev det på biljettkontrollanter, och man fick en sån himla adrenalinkick; hoppas att inte biljetten kommit för sent! Kontrollanten var dock trevlig och min biljett var godkänd, yes! Men sjukt läskigt var det när han läste smset tyst med neutral min ;)
Kontrollant xD
Aja, idag hade vi markarbete på förmiddagen och vi red på volterna och galopperade över bockarna som stod lite innanför spåret vid C och A. Jag hade min lilla, snälla ko, som är rätt så konstig ibland ;) När vi styrde på bocken och var rakt framför den, tvärade han åt sidan och försökte hoppa över stödet till bocken, vilket resulterade till att han snubblade, haha. Jag var inte riktigt med på att han snubbla och hamnade i obalans samtidigt som sadeln gled på sidan; och ja, den var spänd så hårt som möjligt, jag kollade det när vi skrittat fram i skogen;) Så, detta är lite av ett mysterium för mig, men iaf så gled jag av när sadeln gled ner på magen, osmidigt värre!

   Efter en god korv stroganoff som Karins mamma lagat, var det dags för uteritt, men jag fick ta Antitia (istället för Nalle som skulle trimmas av Sofia L) :D Jättego verkligen, kanske lite seg.
   När alla skulle hem skulle Karin och Becka rida Billy och Mimmi, och jag fick longera Tasmina. Fin var hon, men ville hela tiden gå in i mitten ;) Sen fick jag skritta av barbacka med Karin, Becka och Sofia, mysigt!


Nu ligger alla ridkläder i tvättmaskinen, man blir rätt smutsig i stallet ;)



Kramar från eran Stalltoka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar