torsdag 11 augusti 2011

Födelsedag - långt inlägg

Hehe, femton år. Straffmyndig, myndig att ta moppekort (vilket jag inte tänker göra, men ändå), tillåten att se vilka biofilmer som helst och ett helt år äldre; det känns konstigt. Dock märker jag att blogger byter tid på mina inlägg, så att de blir 9 antal timmar för tidiga, jobbigt! Men nog tjatat om det, nu ska jag berätta vad jag har haft för mig idag.

Väcktes av "Ja må hon leva" sjungen av familjen utom min bror vid tjugo i åtta, och var jättetrött. Jag gick och la mig halv tio, men somnade inte förrän kl 2 typ; jag kunde inte sova! Vet faktiskt inte varför, det bara va så. Jag har fått en hel del najs saker; bla en tävlingsskjorta, en resväska och pengar :)
  I stallet så var det tänkt att vi skulle rida ut barbacka, men pga det dåliga vädret så red vi inomhus istället. Kasper var rund som en boll, och var mer kontrollbar inomhus, haha. Han var jättefin, men jag ställde inte så höga krav på honom, utan lät honom springa på ;)
Prestigefylld idealtidstävling runt galoppbanan väntade efter lunch, och i mitt lag var det jag och Nalle, Karin och Glenn, Rebecka och Lilla C och Emma och Otto. Vi skulle rida 800 m på 2 minuter blankt, och på träningsloppet bestämde vi oss för att rida så långsamt som möjligt och se hur lång tid det tog; svar: 2:25 min. Vi körde det riktiga loppet, och lyckades pricka 1:57, som vi vann med :D Vi vann nummerlappar och lite Mars (men Marsen bytte jag mot Emelies kärleksmums ;) ).

På fredag ska vi ha hopptävling som avslutning, de tre snabbaste vinner rosett och en vinner finast utstyrsel; jag tror att Nalle och jag har en bra chans i en omhoppning, han har känts så himla fin när vi hoppat!

Bild från min födelsedag i fjol, det var något mästerskap på slottskogsvallen, här Emma Green som hoppar 2:01. Kass kvalité, men det är mobilbild ;)

Kramar från eran gamla Stalltoka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar