tisdag 16 augusti 2011

Räddning av ridgrejer - check!

Idag när vi kom till stallet låg det lera överallt i källaren, och ridlärarna försökte skapa någon ordning med lådorna som flutit runt inatt, innan sjöräddningen kom och pumpade ut det. Stövlarna kändes som disktrasor, och det rann ut ungefär en liter lervatten ur stövlarna när man vände dem uppochner och botten av skåpet var bara en oidentifierbar blanding av gegga, plastpåsar, gegga och tidningspapper jag haft i stövlarna.
Fräsht? Inte särskilt.
Dock blev jag väldigt glad när jag märkte att min tröja och lite mössor som legat högst upp i skåpet var torra, rätt najs iochmed att det varit mer än en och en halv meter vatten där inatt. Tömde även Linneas skåp eftersom att hon inte har möjlighet att  tömma det själv, och har tvättat bort det smutsigaste; nu hänger sakerna på tork. Stövlarna tror jag klarar sig, de är fyllda med tidningspapper och sköts noggrant om.
Töm era skåp och lådor i källaren så snart som möjligt, annars lär det nog mögla :s

Hoppas de klarar sig!
Vi hjälpte till att plocka ned lektionsponnysarna från betet, och fick sedan rida :D Becka fick Billy, Emelie Mimmi och jag fick Seaside, min lilla prinsessa ;) Det gick bra ett tag men sedan började Billy halta så vi vände tillbaka. Troligtvis var det att han tappat en sko, men hovslagaren kommer imorgon så det fixar sig ;) Vi kollade ett tag på Tess som hoppade Pippi i ridhuset, oj vad den ponnyn kan hoppa!

Kramar från Stalltokan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar