fredag 12 augusti 2011

Hoppträning och avslutning imon

Nalle står i stallet flätad och fin, utrustningen är extremt smörjd och jag har sytt fast en knapp på kavajen; allt klart!
Det är iofs bara ridlägeravslutning, men det hade känts så himla skönt om jag kan få igång den där fina, taggade hopphästen inuti honom. Och dessutom hade man gärna velat ha en rosett till ;)

Idag på förmiddagen hade vi dressyr med sitsträning, riktigt jobbigt! Jag kurar gärna ihop mig och försöker se mindre ut, så jag fick verkligen kämpa med att sträcka ryggen mer bakåt samtidigt som jag skulle få Nalle att göra som jag ville; inte lätt.
Vi skulle trava utan stigbyglar och göra tre serpentinbågar över medellinjen, och på långsidan skulle vi jobba med öppna. Nalle är väldigt stel och ville inte alls, men tillslut tvärade han fint och jobbade på med bakbenen; jag är SÅ nöjd med honom!

På eftermiddagen skulle vi hoppa banan inför imorgon.
Första rundan gick väldigt långsamt, och det kändes verkligen inte bra. Vägarna var dåliga, vi kom nära och hade inte den mjuka, enkla känslan. Men vi hade en till chans på oss :)
Andra rundan gick han som tåget, och på de fyra sista hindren bara flög han fram! Återigen var jag mycket nöjd med honom <3

Ha det bra så kommer mer uppdatering imorgon, och håll tummarna!

Kramar från eran egna Stalltoka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar